Futurion rekryterar Kristin Djerf som contentstrateg och projektledare. Kristin kommer ta en ny roll på Futurion som handlar om att förpacka och utveckla Futurions digitala kommunikation.
Futurion är en kunskapshub och ett framtidslabb för alla som vill förstå svenskarbetsmarknad och Sveriges framtida utmaningar.
– Arbetsmarknaden omdanas just nu och trycket på analys och framtidsscenarios ökar, och då behöver vi växla upp helt enkelt. Behovet att göra forskning lättillgängligt för att ge nya insikter är viktigare än på länge, säger Ann-Therese Enarsson, vd på Futurion.
Kristin kommer leda projekt men också se till att anpassa Futurions budskap och målgrupper. Hon kommer driva, utveckla och praktiskt genomföra tankesmedjans digitala kommunikation. En av de första uppgifterna blir att sjösätta en ny poddserie.
– Jag uppskattar att Futurion har ett tydligt långsiktigt perspektiv och ser väldigt mycket fram emot att få vara med och lyfta diskussionen om framtidens arbetsliv, säger Kristin Djerf.